Recenzja BGVP DM8

BGVP DM8 to 8 zbalansowanych przetworników armaturowych, flagowy, uniwersalny IEM dostępny w wersji srebrnej lub wykonanej z żywicy litego drewna. Jego cena wynosi $349.

Disclaimer: BGVP DM8 wysłane do nas to próbka w zamian za naszą szczerą opinię w tej recenzji. Dziękujemy zespołowi BGVP za danie nam tej możliwości.

Możesz zapoznać się z naszymi poprzednimi recenzjami BGVP na temat Headfonics tutaj.

Uwaga, ta recenzja jest zgodna z naszymi nowymi zasadami punktacji na rok 2021, o których możecie przeczytać tutaj.

BGVP jest znane z masowej produkcji urządzeń IEM w różnych przedziałach cenowych. Robią to od 2015 roku z miasta Dalang w Dongguan, w Chinach. Chociaż są dobrze znani z wielu BA IEMs, prowadzą również prace badawczo-rozwojowe nad IEMs opartymi na przetwornikach elektrostatycznych oraz wkładkami dousznymi TWS.

Seria DM jest ich flagową linią IEM opartych na Balance Armature. DM8 jest ich najnowszym flagowym modelem IEM opartym na przetworniku BA i reprezentuje najlepsze osiągnięcia BGVP w zakresie technologii Balance Armature.

Najważniejsze cechy techniczne

Każda strona DM8 wyposażona jest w 8 przetworników BA, z 2 przetwornikami Soniona wytwarzającymi częstotliwości basowe, kombinacją 1 przetwornika Soniona i 1 przetwornika Knowlesa wytwarzającego średnie tony, 2 przetwornikami Knowlesa wytwarzającymi wysokie tony, oraz dodatkowymi 2 przetwornikami Knowlesa wytwarzającymi wysokie tony.

Posiadanie 8 przetworników po każdej stronie nie jest unikalne dla DM8, ale BGVP zapewniło, że każdy z 8 przetworników będzie brzmiał najlepiej poprzez zastosowanie niezależnych komór akustycznych dla każdego z 4 zakresów częstotliwości.

Te niezależne komory akustyczne zapewniłyby, że interferencje pomiędzy przetwornikami z różnych zakresów częstotliwości byłyby ograniczone do minimum.

Projekt

Każda muszla jest tworzona w technologii druku 3D DLP czwartej generacji, która nie tylko dobrze wygląda, ale również jest wygodna, gdy dotyka skóry przez dłuższy czas. Po wydrukowaniu 3D, każda obudowa przechodzi przez 5-osiowy proces CNC, aby zapewnić, że wszystkie krawędzie są wygładzone, a każde wgłębienie wewnątrz IEM będzie zgodne z ich standardami projektowymi.

Zamawiając DM8, dostępne są 2 opcje designu, standardowa czysta biel lub wariant ze stabilizowanego drewna. Obydwie opcje są oszałamiające, ale wersja ze stabilizowanego drewna ma zielone odcienie, które nadają każdemu DM unikalny wzór. Żywiczne wykończenie zmniejsza również obawy o pęknięcia lub odpryski ze względu na twardą warstwę zewnętrzną.

Miałem nadzieję, że BGVP zastosuje metalową dyszę z wargą, aby końcówka łatwiej pozostawała na swoim miejscu. Nie stanowi to jednak większego problemu, gdy używa się końcówek dousznych dostarczanych z DM8 w pudełku, więc nie jest to tak uciążliwe, jak początkowo sądziłem.

Podstawowy kabel

DM8 wykorzystuje złącza MMCX z oznaczeniami kolorystycznymi prawy/lewy na kablach, co ułatwia wyrównanie kanałów. Złącza MMCX są zgrzewane za pomocą zgrzewarki Stron ze srebrnym ołowiem, aby zapewnić wyższą przewodność.

Sam kabel wykonany jest z 8-żyłowego kabla z miedzi monokrystalicznej, przy czym każda żyła posiada 50 rdzeni w kablu. Kabel ten zapewnia wysoką przewodność dla bezstratnej transmisji dźwięku.

Jest on zakończony zbalansowanym złączem 2,5 mm, ale dołączono również zbalansowany adapter 2,5 mm do single-ended 3,5 mm oraz zbalansowane złącze 4,4 mm, aby zapewnić kompatybilność z każdym DAP lub wzmacniaczem, do którego chcemy go podłączyć.

Komfort i Izolacja

Kiedy DM8 są już w moich uszach, nie rzucają się w oczy, ponieważ są ergonomicznie zaprojektowane tak, aby łatwo zniknęły. Konstrukcja zaczepu na przewodzie również zapewnia, że DM8 pewnie trzymają się w uszach.

Powłoka każdego przewodu jest miękka, dzięki czemu łatwo się nim posługiwać, a jednocześnie nie plącze się. Wkładanie i wyjmowanie słuchawek DM8 z dołączonego futerału nigdy nie staje się uciążliwe.

Chociaż DM8 mają konstrukcję douszną, nie izolują zbyt dobrze, ponieważ słyszę nieco więcej hałasu z zewnątrz, gdy je noszę. Jednak gdy zaczynam odtwarzać muzykę, hałas z otoczenia nie jest już słyszalny. Wierzę, że ten wybór był celowy, ponieważ dzięki temu DM8 sprawiają wrażenie nieco mniej zatłoczonych.

Zazwyczaj nie mogę nosić większości zestawów IEM dłużej niż 2 godziny, ale w przypadku DM8 ergonomia została zaprojektowana na tyle dobrze, że można je nosić przez wiele godzin. Chciałbym jednak mieć bardziej płaski profil, aby można je było wygodnie nosić, gdy opieram głowę na poduszce. Ale do ogólnego użytku, kiedy jestem w ruchu, DM8 będą wystarczająco wygodne, aby nosić je przez wiele godzin.

Opakowanie i akcesoria

Ponieważ DM8 są flagowymi słuchawkami IEM od BGVP, opakowanie, które do nich dołączono jest dość wyszukane. Samo pudełko ma ochronny rękaw, a pod nim znajduje się pudełko, które ma wystarczająco dużo wkładek, aby zapewnić, że każda część opakowania pozostanie na swoim miejscu podczas transportu lub przechowywania na półkach.

Poza kablem i słuchawkami IEM, akcesoria obejmują następujące elementy:

  • Konwerter 2,5mm zbalansowany na 3,5mm single-ended Konwerter 2,5mm zbalansowany na 4,4mm zbalansowany 1 x twarde etui 3 rodzaje silikonowych końcówek dousznych 1 x para końcówek piankowych Instrukcja obsługi, karta gwarancyjna.

To co jest interesujące to sposób w jaki wszystko jest zorganizowane, ponieważ pudełko posiada wycięcia na każdy element. Nawet końcówki douszne są ułożone w taki sposób, aby zapewnić ich utrzymanie na miejscu, dzięki czemu każdy rodzaj końcówki dousznej można łatwo zidentyfikować zgodnie z jej przeznaczeniem.

Z takim opakowaniem jest oczywiste, że BGVP nie szczędziło kosztów, aby zapewnić, że produkt dotrze do nas w dobrym stanie i w bardzo estetyczny sposób.

Wrażenia dźwiękowe

Bas

Większość słuchawek IEM opartych na konstrukcji Balance Armature ma tendencję do braku ilości basu, i DM8 nie jest tu wyjątkiem. Bas ma tendencję do bycia raczej płaskim lub grzecznym, ale ma dobrą ilość szczegółów i tekstury.

Utwór Hard Times zespołu Paramore rozpoczyna się od energicznego riffu perkusyjnego, ale kiedy słucham go przez DM8, uderzenie wydaje się być mniejsze niż to, którego się spodziewałem. Podczas gdy atak każdego uderzenia perkusji wydaje się być wystarczająco szybki, po prostu brakuje mu ciała, aby poczuć się istotnie.

DM8 nie zwija się zbyt wcześnie w rejonie subbasu, co zapewnia, że DM8 ma lepszy ogólny balans tonalny ze średnim basem.

Szczegóły niskich tonów DM8 są jednak oddane całkiem dobrze. Tekstura uderzeń bębnów dokładnie charakteryzuje rodzaj bębnów, które są uderzane. Również rowki basowe mają dobrą płynność.

Lekki brak basu w DM8 sprawił, że musiałem słuchać muzyki na nieco wyższym poziomie głośności, aby to zrekompensować, ale nie byłoby to optymalne, ponieważ zakłóciłoby równowagę tonalną reszty spektrum częstotliwości.

Średniotonowe

Ilość średnicy jest wystarczająco dobra i zachowuje przyzwoitą równowagę pomiędzy utrzymaniem jej z przodu, ale nie za bardzo, by nie zdominowała basu. Odzyskiwanie szczegółów w zakresie średnich tonów jest całkiem dobre, gdyż potrafią one zaprezentować zniuansowane detale w wokalach, pozostając przy tym niezwykle dokładnymi.

Mam tendencję do słuchania utworu Wicked Game Chrisa Isaaca, aby usłyszeć jego eteryczną jakość wokalu. Wierzę, że można to osiągnąć poprzez posiadanie systemu odtwarzania, który ma tendencję do skłaniania się ku eufonicznemu tonowi. Nie jest to jednak coś, w czym DM8 się specjalizuje, ponieważ ma tendencję do bardziej skubanej jakości w swojej prezentacji.

Dokładność może nie być dobrą rzeczą w przypadku niektórych utworów, podczas gdy jest całkiem korzystna w przypadku innych. W utworze Gotta be Patient Michaela Buble, DM8 zachował równowagę pomiędzy dokładnym wydobywaniem szczegółów a muzykalnością. Ścieżki wokalne były dobrze teksturowane zarówno w przypadku wokalu męskiego jak i żeńskiego. Ścieżki gitarowe w tym utworze były szczególnie dobrze odtworzone, a każde uderzenie gitary było bardzo naturalne.

Średnica jest generalnie dokładna i pozostaje wierna temu, jak powinno brzmieć nagranie. Może i ma nieco bardziej skubany charakter, ale to raczej staje się jej mocną stroną przez większość czasu.

Wysokie tony

Na DM8 góra jest całkiem dobra, jest dość plastyczna i dobrze pokazana. Wierzę, że BGVP był ostrożny w zapewnieniu, że zakres wysokich tonów DM8 nie jest zbyt jasny, a jednocześnie dobrze prezentuje wszystkie detale. Ma on wystarczająco dużo iskry, aby pozwolić krystalicznym charakterom syntezatorów błyszczeć, ale nigdy nie wchodzi w sferę bycia przeszywającym.

Równoważenie wysokich i średnich częstotliwości jest również ważne, szczególnie w przypadku wielodrożnego zestawu IEM, takiego jak DM8. Złe zbalansowanie tonalne zdecydowanie sprawi, że instrumenty będą brzmiały po prostu źle. Na szczęście DM8 są dobrze dostrojone, ponieważ harmoniczne podteksty utworów z fortepianem, takich jak River Flows in You zespołu Yiruma, nigdy nie były krzykliwe, a jednocześnie miały naturalną jakość barwy.

Mając 4 przetworniki obsługujące wysokie częstotliwości DM8, obawiałem się, że może to spowodować, że wysokie tony będą brzmiały zbyt jasno. Cieszę się jednak, że moje obawy nie były uzasadnione, ponieważ wysokie tony są dokładne, gładkie i dobrze wyteksturowane, zachowując bezpieczny dystans od bycia zbyt jasnymi.

Inscenizacja

Z taką ilością detali, jaką posiada DM8, scena dźwiękowa jest dość szeroka z tymi słuchawkami IEM. Dźwięk może wychodzić daleko poza moją głowę, a kształt sceny dźwiękowej jest również naturalny, ponieważ może ona tworzyć lekko wysunięty do przodu obraz centrum, a skrajne lewa i prawa strona są dość daleko od moich uszu.

O ile scena dźwiękowa ma tendencję do bycia dość szeroką, to kierunkowość obrazu jest również imponująco dokładna. W Bubbles Yosi Horikawy każdy spadający paciorek miał swoje miejsce w scenie dźwiękowej, a toczące się paciorki również brzmiały jakby toczyły się przez pewien dystans.

Umiejscowienie jest również dość dokładne, ponieważ istnieją warstwy w scenie dźwiękowej, które dobrze prezentują umiejscowienie każdego elementu dźwiękowego.

Słuchając Suity wiolonczelowej nr 1 wykonanej przez Yo Yo Ma, było oczywiste, że DM8 potrafi dobrze zaprezentować brzmienie wiolonczeli. Scena dźwiękowa była rozłożona, a ogólna prezentacja miała poczucie głębi.

Co najważniejsze, było dobre wyczucie dynamiki, jako że DM8 prezentował miękkie tony bardzo delikatnie, ale miał wystarczająco dużo energii by zaprezentować crescendo w muzyce bardzo mocno.

Scena dźwiękowa na DM8 pokazuje, że DM8 dobrze prezentuje szczegóły i posiada szeroki zakres dynamiki, który sprawi, że instrumentalna muzyka smyczkowa będzie bardzo wciągająca.

Synergy

Wydajność i parowanie

DM8 mogą wydawać się łatwe do wysterowania na podstawie ich specyfikacji, przy impedancji wynoszącej zaledwie 12Ω i SPL 110dB/mW. Większość telefonów i każda wbudowana karta dźwiękowa laptopa z łatwością wysteruje DM8 do najgłośniejszego bezpiecznego poziomu głośności.

Chociaż jest to prawdą, DM8 potrzebuje nieco więcej wyrafinowania niż tylko wysterowanie go z czegokolwiek, co może go uczynić głośnym. Podłączenie go do wyjścia single-ended mojego Cayina N5ii sprawiło, że DM8 brzmiał znacznie mniej zatłoczony. Dało to również DM8 bardzo potrzebne podbicie w zakresie basu.

Jednakże, DM8 ożywił się gdy był zasilany z wyjścia zbalansowanego N5ii. Scena dźwiękowa wydawała się o wiele szersza a dynamika była bardziej wyrazista.

DM8 nie potrzebuje dużej mocy by wysterować go do głośniejszych odsłuchów, ale bardziej rozdzielcze źródła dźwięku z pewnością oddadzą sprawiedliwość temu do czego DM8 jest zdolny.

Toczenie końcówek dousznych

DM8 jest dostarczany z 3 rodzajami silikonowych końcówek dousznych, a ich oznaczenia to: bas, zrównoważony i wokal. Każda z tych końcówek dostępna jest w 3 rozmiarach, a dodatkowa para końcówek basowych jest już domyślnie przymocowana do muszli IEM. BGVP dołącza również parę końcówek dousznych z pianki pamięciowej, które są odpowiednio dobrane do rozmiaru dyszy DM8.

DM8 nie mają wargi w dyszy, ale końcówki douszne, które są dostarczane z DM8 pasują idealnie do ich IEM. Dzięki 4 rodzajom końcówek dousznych, które są dostarczane z DM8, dość łatwo jest dostroić IEM do swoich preferencji.

Ogólnie rzecz biorąc, skłaniam się ku większym końcówkom dousznym, ponieważ mają one tendencję do lepszego wyczucia klarowności w niektórych urządzeniach IEM. Ale kiedy słuchałem zbalansowanych końcówek dousznych, które mają większy otwór, miały one tendencję do znacznego obcinania basu w DM8. Odcięcie basu miało miejsce również w przypadku końcówek dousznych Vocal, ale w mniejszym stopniu.

Końcówki douszne z pianki z pamięcią zazwyczaj generują dużą ilość basów, a używanie ich z DM8 nie jest wyjątkiem. Jednak jednym z głównych atutów DM8 jest jego przewiewność, a piankowe końcówki mogłyby sprawić, że DM8 byłyby nieco zatłoczone, przez co zanegowałyby wszelką przewiewność, którą DM8 z natury posiadały.

Żaden z tych problemów nie pojawia się z końcówkami dousznymi basowymi, ponieważ dają one DM8 dobre poczucie przestrzeni i znacznie lepszy balans tonalny. Przy takiej przejrzystości, jaką posiada DM8, użycie końcówek dousznych o mniejszym otworze nie jest żadnym kompromisem.

Wybrane porównania

Mangird MT4

$199

Techniczne

Mangird MT4 jest drugim wejściem firmy Mangird na rynek międzynarodowy i jest nieco tańszy, obecnie w cenie 199 dolarów.

MT4 jest hybrydowym IEM z 1 przetwornikiem dynamicznym i 3 przetwornikami BA, podczas gdy DM8 jest 8-głośnikowym czystym BA IEM. Tak więc różnica w liczbie przetworników i ich technologii będzie miała wpływ na to, jak różnie mogą brzmieć te dwa IEM.

DM8 jest również standardowo wyposażony w zbalansowany kabel 2,5 mm, wraz z dodatkowymi końcówkami do konwersji na zbalansowany 4,4 mm pentaconn i single-ended 3,5 mm, podczas gdy MT4 oferuje tylko single-ended 3,5 mm. Kabel w DM8 jest również zakończony w MMCX, więc jest znacznie bardziej wytrzymały niż 2-pinowe złącze 0.78mm dostarczane z MT4.

Obudowy tych dwóch IEM wydają się być dość podobne, ale metalowa dysza w MT4 jest nieco wygodniejsza ze względu na wargę na dyszy. Warga na dyszy daje MT4 większą elastyczność w przypadku wkładek dousznych, ponieważ warga zapewnia, że większość wkładek dousznych nie spadnie łatwo z IEM.

Wydajność

Słuchając tych dwóch zestawów IEM, można dostrzec pewne rażące różnice pomiędzy nimi. Posiadanie dynamicznego przetwornika natychmiast daje MT4 smaczne podbicie basu, co jest bardzo wyraźne w przeciwieństwie do bardziej uporządkowanego i teksturowanego low-endu DM8.

Średnica jest mniej więcej równa, choć MT4 ma nieco bardziej płynną jakość. Z drugiej strony, wysokie tony są bardziej uwypuklone w MT4, ale po bliższym przyjrzeniu się, DM8 lepiej wydobywa detale, nie zwracając na siebie uwagi.

Podczas gdy MT4 nie ustępuje, jeśli chodzi o scenę dźwiękową, DM8 jest stosunkowo szerzej brzmiący. Pod względem dokładności kierunkowości obrazu, umiejscowienia i warstwowości, odstaje od MT4 w zakresie obrazowania.

Na pierwszy rzut oka, MT4 może wydawać się bardziej angażującym odsłuchem, z bardziej żywym basem i bardziej iskrzącą górą pasma. Jednak blask nieco krzykliwej natury MT4 z czasem zblaknie w porównaniu z bardziej wyrafinowaną prezentacją, którą może zapewnić DM8, nawet jeśli brakuje mu nieco mocnego basu.

Tanchjim Darling

$419.99

Techniczna

Tanchjim zawsze tworzył nasze elegancko wyglądające IEMy, a Darling nie jest wyjątkiem. Tym razem Darling jest utrzymany w czarno-srebrnej kolorystyce, a każda część opakowania jest ładnie wkomponowana w ten motyw. Od pudełka po wszystkie akcesoria, kabel, końcówki douszne, jak również same IEM.

Podczas gdy całe opakowanie Darling wydaje się być nieco bardziej eleganckie, DM8 oferują znacznie więcej w zakresie akcesoriów.

Obejmuje to dodatkowy zestaw wkładek dousznych do strojenia, jak również opcję zbalansowanego złącza zaraz po wyjęciu z pudełka z adapterami zarówno do zbalansowanego pentakonu 4,4 mm, jak i single-ended 3,5 mm. Darling dostarczany jest tylko z końcówką single-ended.

Obydwa IEM są również noszone w zupełnie inny sposób, ponieważ Darling są zaprojektowane do noszenia prosto w dół, podczas gdy DM8 są zaprojektowane z pętlami na uszy.

Zazwyczaj wolałbym nosić je prosto w dół, ale ostatecznie wolałem komfort zapewniany przez DM8 ze względu na bardziej starannie zaprojektowaną ergonomię, szczególnie jeśli chodzi o ogólny kształt IEM, jak również rozmiar dyszy.

Darling nie jest wyposażony w tak wiele przetworników jak DM8, ma tylko 3 przetworniki, 1 DD + 2BA. Ale czy ten dynamiczny przetwornik low-end w Darlingu jest wystarczający, aby być top dog?

Wydajność

Dzięki dynamicznemu przetwornikowi, spodziewałem się, że Darling od razu wysuną się na prowadzenie w zakresie basu w porównaniu do DM8. Jednakże, byłem zaskoczony, że pod względem strojenia, bas w Darling nie był tak wysunięty do przodu jak w DM8.

Chociaż DM8 ma bardziej skubaną jakość basu, sięga on głębiej w rejon subbasu, a nawet ma bardziej dziarski przekaz. W rezultacie DM8 mają przyjemniejszą odpowiedź basową nawet w porównaniu do Darlinga i jego dynamicznego przetwornika.

Z drugiej strony średnica brzmiała tak samo w obu zestawach, ale Darling był nieco bardziej płynny. Chociaż barwa instrumentów jest nieco bardziej naturalna na DM8, z powodu bardziej odpowiednio dostrojonej odpowiedzi wysokich tonów DM8. Dźwięki fortepianu okazały się stosunkowo jaśniejsze na Darlingu, ale nie oznacza to, że Darling jest sam w sobie jasnym IEM.

Podczas gdy DM8 mają bardzo szeroką scenę dźwiękową, scena dźwiękowa na Darlingu jest bardziej naturalna z tych dwóch. Ze względu na odpowiedni kształt i rozmiar sceny dźwiękowej w stosunku do rozmieszczenia elementów dźwiękowych i kształtu ogólnej sceny dźwiękowej.

DM8 okazały się być bardziej szczegółowe z tych dwóch IEM, ponieważ wyłapywanie szczegółów w każdym z utworów było łatwiejsze z DM8.

Na papierze, od razu wolałbym Darlinga z powodu hybrydowej konstrukcji i prostego kabla w dół. Jednakże, wiele z moich oczekiwań nie przełożyło się na rzeczywistość, jako że DM8 okazały się bardziej komfortowe z tych dwóch.

Posiadanie dobrej ilości detali, szerszej i bardziej złożonej sceny dźwiękowej oraz ogólnie przyjemnej barwy pomogło DM8 w mojej ocenie.

Nasz werdykt

BGVP jest obecny na rynku od kilku lat, i jest dobry powód dla tej długowieczności. Z kompletną gamą akcesoriów, aby upewnić się, że jesteś gotowy do pracy, gdy IEM dotrze do Ciebie, jak również dobrze zaprojektowaną ergonomiczną konstrukcją, aby zapewnić komfort, DM8 jest kompletnym pakietem.

Chociaż początkowo nie byłem podekscytowany czystą konstrukcją BA w IEM, moje oczekiwania zostały podważone. Nie zwracając uwagi na żaden konkretny zakres częstotliwości, DM8 wciąż są w stanie wydobyć dużą ilość szczegółów.

Może nie było to aż tak imponujące przy pierwszym odsłuchu, ale nieasertywna szczegółowa natura DM8 sprawiła, że ciągnę w ich stronę, gdy chcę po prostu zanurzyć się w muzyce podczas relaksu.